08 november 2010

Vågat?

Höstens sömnadsupptrappning bjuder alltid på en hög med presenter till mina brorsdöttrar. De firar båda sina födelsedagar i oktober och får såklart en del egenskapat inslaget.

Här är kjolen som adderade en del färgprakt till lilla tjejens garderob i höst. En enkel kjol med mudd sydd och klippt på frihand. Tack och lov för ett eget barn i ungefär samma storlek. Det går ju alltid att måtta lite längd även om mina pojkar ogärna prövar kjolar.

:material:
Härligt färggrann vågig velour från JNY Design.

13 kommentarer:

yngla sa...

Snygg kjol! Och visst är tyget underbart!

Jenny "Retrokas" sa...

Alldeles underbar!! Och tack för julklappstipset ;-), månne inte jag får mina grabbar mutade för att kolla lite kjolslängd- och -bredd. =)

Ann Kristin sa...

Kult! Deilige farger når en går en mot en grå og trist hverdag!

TRI o MAR sa...

Superfin! Ytterligare ett tyg som går upp på min vill ha lista!!

makrill sa...

aaahh, så härlig!!! glad blir man av en sådan kjol en så här grå och blåsig novemberdag!

Emsters Alster sa...

Där gjorde sig tyget verkligen rättvisa, plus fin mudd till.

Knasan sa...

Men vilken gullig kjol!

Jes sa...

Vilken underbar kjol!!! man kan inte bli annat än glad :)

Kattching sa...

snyggt!!

Mohammedi sa...

Hej hej, Vilken bra blogg du har.
Ha en riktig trevlig dag<3

Jes sa...

Superfin!!! Älskar de tyget

e.ko sa...

Hejj på dej:)
Hoppas allt är bra å huset nästan klart;)
Hälsning
erikacteemb

Marlean sa...

Snälla hjälp mig uppfylla min dröm och bygga mitt fadderbarn Joan och hennes familj i Uganda ett nytt hus. Dela detta på din blogg och stötta insamlingen: http://www.indiegogo.com/projects/build-joan-a-house/x/4563539