02 november 2010

Mera Znok

Blickar jag tillbaka något så inser jag snabbt att jag har några inlägg att ta igen. Lika bra att smida medan järnet är varmt - är det inte så man brukar säga?
Jag måste medge att jag är väldigt nöjd med utkomsten av de Ahlard-designade tyger Znok Design tagit fram på sistone. Då jag på gott och ont redan besitter ett digert tyglager har jag dock försökt sansa mig något. Utöver de snurriga sniglarna i inlägget nedan så kom även en bit av de gröna féerna i brevlådan i slutet av förra veckan. Jag är förtjust i grönt men samtidigt väldigt kräsen på nyansen. Mångas favorit lime är inte min melodi, den här gröna drar åt det hållet men den blir inte för intensiv. En kul färg med rara féer - lagom girly med andra ord.

Hittills har det blivit ett par mössor - verkligen en flickfavorit glädjande nog. Även denna lilla byxa har hunnits med. Inget avancerat i syväg men en schysst och skön bralla.

:material och mönster:
Interlocken är ny från Znok och muddväven kommer från JNY. Mönstret är mitt eget som hängt med ett par år.

6 kommentarer:

Wimsan Mari sa...

Åh, det här tyget gillade jag med. Jag är en "grön" människa precis som du. Får nog beställa hem lite. Byxorna blev ju fina i all sin enkelhet. Tyget får tala för sig själv

Knasan sa...

jätte fina byxor! Och vilken fin blogg du har, här kommer jag att titta in fler gånger!!! :)

TRI o MAR sa...

Kanonfina! Hann inte hämta mina tyger igår, måste göra det idag!! Du är en inspiratiosnspruta!!

Johanna sa...

Ah också det här är det första jag ser av feerna. Har inte sett tyget än.
Tack för titten *ler* /Johanna

ps. Kul att höra att du är nöjd med tygerna. Det är inte lätt att veta hur tygerna blir och vad som kommer att gillas.

Helena sa...

Jättefina byxor!

e.ko sa...

hejsan:)
fortsätter å syr fint ser jag;)
ny fin namnlapp ser jag, vart har du gjort den?oxå sugen på å förnya min:)

kram erika