01 november 2010

Lilla snigel akta dig

Nytt från Znok Design - ett snigelmönster signerat Johanna Ahlard. Jag var självklart tvungen att provsy i vanlig ordning. För en gångs skull blev det något till min egen Lilleman. Det känns lite lyxigt med helt ny skön jersey till pyjamassömnad. Å andra sidan finns det väl inga plagg som blir så välanvända såsom barnens sovkläder.

:mönster:
Tröjan i raglanmodell är sydd av ett mönster i storlek 98/104 som jag bytt till mig från Yrväder. Det har legat till sig bra länge nu och jag har aldrig sytt av det till min minste. Jag har alltid tyckt att raglan gör sig bäst på lite större barn - så nu är det onekligen dags.

Den tighta byxan är en omarbetning av Meedoms form 0. Ett mönster som är riktigt bra men lite förändringar går det alltid att göra. I just det här fallet valde jag även att sy på en benmudd för att komplettera ärmarna på tröjan.

:material:
Jersey med sniglar på - nytt från Znok. Den marinblå jerseyn kommer från Jofotex och hör egentligen ihop med deras ugglor. Röd muddväv från JNY.

10 kommentarer:

Lilla Gryn sa...

Vad snyggt det blev. Det där tyget var ju helskönt! Jag häller med dig, det är få pagg som används så mycket som sovplagg.

TRI o MAR sa...

Vilken fin pyjamas!! Längtar verkligen efter mitt snigeltyg!

Johanna sa...

Wihooo det första jag ser av sniglarna. Oj så fint:) Jag hoppas att jag får mitt tyg idag. Jag är alltid nervös för att se tygerna, men jag tycker pyjamasen är superfin (fint med enfärgat till), så nu känner jag mig lugn. Tack för titten! /Johanna

Johanna sa...

Jag har länkat till det här inlägget på min blogg... hoppas det är ok. Säg till annars. /Johanna

Heimlaga sa...

Riktigt fin pyjamas!

OYB sa...

Jättesnygg pyjamas!

BamBuu sa...

Vad roligt att se något sytt i tyget! Supersnyggt!
/malin

Pyssellycka sa...

Åh vad läckert tyg, jättefina pyamaser!

Benglan sa...

Har liksom du ganska fulla tyglager, men nu blev jag lite sugen på snigeltyget :) Fint set!

Jes sa...

supersnyggt!!! mina sniglar ska nog oxå bli en tröja :)